معرفی حیوانات ؛ دلفین ها

دلفین ها حیواناتی آبزی اما پستاندار هستند و به بچه های خودشون شیر میدهند. در جهان حدود ۴۰ نوع دلفین مختلف وجود داره. دلفین مغز بزرگی داره و خیلی باهوش هست و حتی مثل انسان می تونه خودش رو در آینه تشخیص بده. شنوایی این حیوانات بسیار قویه و برای شکار ماهی ها ازش استفاده می کنند.

دلفین ها
اکثر دلفین ها بینایی خوبی هم دارند ، هم در دریا و هم خشکی. دلفین ها حیواناتی اجتماعی هستند و به صورت گروهی زندگی می کنند. وقتی یک عضو از گروهشون زخمی و مشکل دار بشه در کنارش می مونند و حتی به حیوانات دیگه هم کمک می کنند. دلفین ها به انسان ها هم کمک می کنند. مثلا به ماهیگیرها برای صید بیشتر ماهی ، به غواص ها برای پیدا کردن کشتی های غرق شده و حتی کمک به غرق نشدن کسانی که در حال شنا هستند.

وقتی دشمنی مثل کوسه بهشون حمله می کنه با صداهایی که در میارند همدیگه رو خبر می کنند و اینجوری احتمال کشته شدنشون کمتر میشه. راه های دیگه ای که برای برقراری ارتباط با هم دارند یکی اینکه باله هاشون رو به هم می زنند و یکی دیگه اینکه دوش به دوش هم شنا می کنند.

دلفینها بیشتر از ۱۸ سال عمر می کنند و پیرترین دلفینی که دیده شده سنش به ۹۰ سال همه رسیده. کوچک ترین دلفین ۱٫۵ متر و بزرگ ترین نوع تا ۸ متر هم می رسه. در هر زایمان ، دلفین ماده فقط یک بچه به دنیا میاره و حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ روز به بچه خودش شیر میده.

غذای دلفین
غذای دلفین ها معمولا ماهی ها ، مخصوصا ماهی های مرکب هستند اما یک نوع از دلفینها که به اون ” نهنگ قاتل ” گفته میشه سخت پوستان رو هم می خورند. دلفین ها غذاشون رو درسته می خورند و تیکه تیکه نمی کنند. دلفین ها برای شکار غذاشون دسته جمعی حرکت می کنند.

نکات جالب
یکی از رفتارهای مهم دلفینها بازی کردن هست. اونها کلا شاد و بازیگوش هستند. اونها از روی سطح آب میپرند ، حرکات آکروباتیک انجام میدند و با هم گروهی های خودشون شوخی و بازی می کنند. همچنین اونا موج سواری و بازی با انسان هایی که شنا می کنند رو هم خیلی دوست دارند. از اونجایی که دلفینها باهوش و بازیگوش هستند رابطه خوبی با انسان ها دارند و بازی های زیادی رو یاد می گیرند و خیلی خوب می تونند سرگرم کننده و دوست انسان ها باشند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =