معرفی حیوانات ؛ لاک پشت ها

لاک پشت ها جزو گروه خزندگان هستند که لاکی از جنس استخوان یا صدف در پشت خودشون دارند. اونها دندان ندارند ، در عوض آرواره هاشون یک لبه ای محکم شبیه منقار پرندگان داره.  حدود ۲۵۷ نوع لاک پشت مختلف در جهان وجود دارند.

لاک پشت ها
لاک‌ پشت ها حیوانات بسیار جالبی هستند که عمرشون خیلی طولانیه و کمتر مریض می ‌شند و می ‌تونند برای مدت‌ های طولانی غذا نخورند. لاک‌ پشت ها حیواناتی هستند گیاهخوار و گاهی هم پیش میاد حشره بخورند ، غذای مورد علاقشون کاهو هست. لاک پشتها معمولا بصورت دسته جمعی زندگی می کنند و جالبه بدونید لاک پشت های ماده از نرها بزرگ تر هستند. لاک پشتها تخم گذار هستند.

لاک پشت دریایی
لاک پشت های دریایی بیشتر عمر خودشون رو تو دریا ها می گذرونند و می تونند کلی شنا کنند همچنین می تونند زیر آب تا پنج ساعت بدون هوا استراحت کنند. وقت تخم گذاری که برسه لاک پشت ماده به ساحل میاد وشب تا صبح چاله ای رو می کنه و حدود ۲۰۰ تا تخم می گذاره. نه ماه طول می‌ کشه تا بچه‌ ها از تخم بیرون بیاند. اون وقت بچه لاک‌ پشتها از لونه بیرون می‌ زنند و به طرف دریا می‌ رند.

لاک پشت های دریایی در تمام اقیانوس های جهان به جز قطب شمال زندگی می کنند و می تونند تا ۸۰ سال عمر کنند. وزن اونها تا ۲۰۴ کیلوگرم هم میتونه برسه. نوعی از اونها لاک پشت های دریایی سبز نامیده میشند که از جلبک های دریا تغذیه می کنند و به همین دلیل لاکشون سبز میشه. اونا با این کار جلوی رشد بیش از حد جلبک ها رو می گیرند و این یه کمک واسه محیط زیست هست.

لاک پشت صحرایی
نوع دیگه ای از لاک پشتها صحرایی هستند. این لاک پشت در صحراهای آمریکا و مکزیک زندگی می کنه. اون از گیاهان تغذیه می کنه و بر خلاف دیگر حیوانات صحرایی ،  پاهای جلوییش صاف هستند که از اونها برای کندن سوراخ های باریک استفاده می کنه و از اونها به عنوان خونه های زمستونی استفاده می کنه. از طرفی چون محل زندگیشون در تابستون ها خیلی گرمه اونها زمین رو تا حدود ده متر می کنند و برای فرار از گرما داخل این پناهگاه ها میرند.در این نوع لاک پشت ها ۴ ماه طول می کشه تا بچه ها از تخم بیرون بیاند.

لاک پشتها می تونند بسیار عمر کنند ، پیرترین لاک پشتی که پیدا شده ، بیشتر از ۱۵۰ سال عمر داشته است. بزرگ ترین لاک پشتها رشدی بیش از ۸/۱ متر و وزنی بیش از ۴۰۰ کیلوگرم دارند.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =