معرفی حیوانات ؛ قورباغه ها

نحوه به دنیا اومدن و زندگی کردن قورباغه ها در آب تخم میزارند. بچه قورباغه ها وقتی به دنیا میاند شبیه ماهی هستند و دم دارند ، کم کم که بزرگ میشند ، دمشون جذب بدنشون میشه و می تونند رو خشکی هم زندگی کنند.

نحوه به دنیا اومدن و زندگی کردن
قورباغه ها در آب تخم میزارند. بچه قورباغه ها وقتی به دنیا میاند شبیه ماهی هستند و دم دارند ، کم کم که بزرگ میشند ، دمشون جذب بدنشون میشه و می تونند رو خشکی هم زندگی کنند.

ویژگی ها
قورباغه ها پاهای عقبی بلند دارند که به پریدن و جهیدنشون کمک میکنه. زبونشون چسبناک هست و با کمک اون می تونند غذاشون رو شکار کنند که شامل حشرات ، عنکبوت ، حلزون ، پروانه ، ماهی های کوچیک و حتی گاهی موش ها میشه و اینکه اونا با دهنشون آب نمیخورند بلکه اب از طریق پوستشون جذب بدنشون میشه. قورباغه ها بدنی مرطوب و پوستی سبز و براق دارند و نزدیک آب ها زندگی می کنند.

وزغ
به دسته ای از این جانوران وزغ گفته میشه که پوستشون خشک هست و به رنگ سبز تیره و حالت تاول مانند داره و در خشکی هم زندگی می کنند. وزغ ها معمولا از قورباغه ها بزرگ ترند و سرعتشون هم کمتر هست.

داروگ
یک نوع دیگه از قورباغه در مناطق گرم و روی درخت ها زندگی می کنند که اسمشون داروگ هست.داروگ ها بین انگشتانشون پوستی پرده مانند دارند و با کمکش می تونند بین درخت ها بپرند و حشره ها رو شکار کنند.

محل زندگی قورباغه ها
قورباغه در بیشتر نقاط جهان وجود داره و البته با توجه به نوع زندگیشون تو مناطق گرم و جاهایی که آب هست بیشتر هستند.

نکات جالب
یک نکته جالب در مورد بعضی قورباغه ها اینه که در فصل های سرد بدنشون یخ میزنه و در فصل گرم دوباره به حالت عادی برمی گردند و به زندگیشون ادامه میدند. دومین نکته جالب اینه که قورباغه ها همزمان می تونند جلو ، اطراف و رو به بالا را ببینند. اونها هیچ وقت چشمانشون را نمی بندند ، حتی زمانی که خوابند.

در آخر اینکه قورباغه‌ ها در بعضی جاها به عنوان یک منبع غذایی استفاده می شند ؛ پای قورباغه در کشورهای چین ، فرانسه ، اندونزی ، فیلیپین ، شمال یونان و در بسیاری از مناطق آمریکای جنوبی ، به ویژه لوئیزیانا یک خوراک به حساب می‌ آید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هفت =