چگونه می توانم سرمشق خوبی برای فرزندانم باشم؟

وقتی می توانید الگوی مثبتی برای دختران و پسرانتان باشید که خود نمونه عملی خوبی برای زندگی شان باشد. با نشان دادن عشق، گرما و مهربانی و با به عهده گرفتن نقشی فعال در زندگی آن ها می توانید نشان دهید که مردان می توانند پدرهای خوبی باشند و پدران خوب والد خوبی هستند.

دادن غذاهای سالم
با پختن غذاهای سالم برای خانواده الگوی خوبی برای درست غذا خوردن فرزندانتان شوید.

یک والد خوب باشید
به همان شکل طبیعی و مردانه خود پدری کنید. پول در آورید. در کارهای سخت منزل کمک کنید. مهارت های فوتبال را به بچه ها آموزش دهید. احساستان را بیان کنید. حین انجام بازی های پر جنب و جوش شوخی کنید اما کیک پختن را هم یاد بگیرید. سعی کنید تا آن جا که می توانید نمونه ای پدری باشید که می تواند لذت ببرد بیاموزد و راضی باشد.

با مادر هماهنگ باشید
بچه ها همان چیزهایی را که در شما می بینند تقلید می کنند. شما نمی توانید به دلیل این که تمام روز بیرون از خانه کار می کنید زمانی که در خانه هستید بر خلاف مقرارت منزل عمل کنید مثلاً فرض کنید همسرتان می خواهد در غذا خوردن بچه عادت های خوبی ایجاد کند و تمام هفته تلاش کرده که مثلا به جای سیب زمینی سرخ کرده سبزیجات پخته مثل کدو به او بخوراند. اگر شما هم از این غذا نخورید نمی توانید الگوی خوبی برای او باشید. غیر از این مسئله پیروی از عادت های صحیح غذایی برای خودتان نیز مفید است و از بروز بیماری هایی مثل سرطان و بیماری های قلبی و سکته جلوگیری می کند.

سرگرمی های جدید را امتحان کنید
کارهای سرگرم کننده ای را بیاموزید که به آن ها علاقه داشتید ولی تا به حال به آن ها نپرداخته اید و آماده باشید تا از همان کارها برای سرگرمی فرزندانتان استفاده کنید. مثلاً شنا و دوچرخه سواری، ورزش هایی هستند که شما می توانید در کنار فرزندتان انجام دهید. کودکان خود را تشویق کنید تا افق دیدشان را با حس ماجراجویی گسترش دهند.

خانه شاد
جلو بچه با همسرتان راحت باشد به او نشان دهید که عشق عمیقی به مادرش دارید. با چنین رفتاری امنیت لازم را فراهم می کنید و الگوی خوبی از یک پدر و مادر خوب می شوید.

پدران و دختران
هیچ دلیلی مبنی بر عدم تشویق دخترها از سوی پدران وجود ندارد که آن ها را به سوی یک ورزشکار خوب شدن یا به دست آوردن شغلی خوب هدایت نکنند.
پدر و مادرها هر دوباید از برخورد های کلیشه ای نسبت به دخترها و پسرها به ویژه در سنین پایین فرزندانشان اجتناب کنند و به بچه ها اجازه دهند که خودشان باشند. این بهترین راه آماده کردن فرزندان برای دنیایی است که مردان و زنان دوش به دوش هم کار می کنند و حقوق فردی یکسانی دارند.

به نقل از کتاب پدر شدن

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + بیست =