همسران برتر واندیشه فرزند پروری قبل از تولد(قسمت دوم)

۱. با توجه به ضرر های جبران ناپذیر اغلب دارو ها ، شایسته است مادران باردار از مصرف بیهوده دارو ها و مواد شیمیایی خودداری کنند و در صورت ضرورت صرفا با نظر و مجوز پزشکان متخصص عمل نمایند.
همچنین لازم است از استعمال دخانیات به هر شکلی برحذر باشند.

۲. شایسته است مادران باردار حتی الامکان از انجام عکس برداری با اشعه ایکس به ویژه در چهار ماهه اول بارداری خودداری کنند و در صورت ضرورت این کار صرفا با مجوز پزشک انجام گیرد.

۳. توجه فوق العاده به نظافت و بهداشت فردی و استفاده از لباس های تمیز و مناسب برای خانمهای باردار بسیار مهم است. مادران باید حتی الامکان از پوشیدن لباسهای تنگ و کفشهای پاشنه بلند خودداری کنند.

۴. مادران باردار باید از برنامه های منظم و مطلوب در زندگی روزمره ، فعالیت مناسب ، استراحت و خواب کافی برخوردار باشند. چرا که این امر در سلامتی و بهداشت روانی مادران باردار بسیار موثر است.

۵. برخورداری مادران باردار از برنامه غذایی ماسب امری واجب و حیاتی است . مصرف غذاهای متنوعی که حاوی پروتئین ، ویتامین ، مواد معدنی و غیره باشد برای رشد مطلوب جنین بسیار موثر است.

۶. از انجا که مصرف داروهای آرام بخش در طول بارداری اسیب های جبران ناپذیری متوجه جنین می کند ، شایسته است مادران باردار با احساس مقدس جهادگری در راه خدا ، با صبر و شکیبایی کامل دردهای طبیعی دوران بارداری و زایمان را تحمل کند  از مصرف داروهای تخدیر کننده خودداری کنند.

۷. با توجه به اینکه مادران باردار امانت بسیار گرانقدری را در درون خویش پرورش میدهند و سعادت آینده جنین با شرایط زیستی ، روانی آنها گره خورده است ، سزاوار است به چنین موهبت الهی افتخار کنند و همواره از خالق انسانها در صبر و شکیبایی و آرامش روانی استعانت جویند، چرا که مادران باردار از مقام و منزلت والایی در نزد خدا برخوردارند.

۸. و بالاخره در خانواده همسران برتر پدران نیز مسئولیت خطیری در دوران بارداری عهده دار هستند ، زیرا ایجاد تسهیلات لازم از جهات مختلف ، فراهم نمودن آرامش خاطر ، سلامت روانی و عاطفی مادر و تلاش در حسن تامین نیازهای زیستی ، روانی و اجتماعی مادر و سیراب ساختن وی از منبع محبت از وظایف و مسئولیت های پدران آگاه و متعهد است.

۹. پدران دلسوز و فهیم نیک می دانند که بانوان در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگر به رفتار محبت امیز ، همراهی ، همگامی و حمایت های همه جانبه ایشان نیاز دارند.

 

 

 

منبع : همسران برتر ؛ دکتر غلامعلی افروز 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یک =