معرفی کتاب یک چیز دیگر

نویسنده: Kathryn Cave کاترین کیو
تصویرگر: Chris Riddell کریس ریدل
مترجم: نسرین وکیلی
ناشر: مبتکران

“یک چیز دیگر” شبیه هیچ کس نیست. به همین خاطر هم دوستی ندارد. او خیلی دوست دارد که شبیه دیگران باشد و همه ی تلاشش را می کند اما بی فایده است. تا این که روزی یک چیز دیگر در خانه ی “یک چیز دیگر” را به صدا در می آورد. برای “یک چیز دیگر” پذیرش این موجود ناآشنا سخت است اما پس از مدتی آن ها بهترین دوستان هم می شوند. و سرانجام یک موجود واقعا عجیب دیگر هم به گروه آن ها می پیوندد. حدس بزنید آن موجود کیست؟

“یک چیز دیگر” داستانی درباره ی پذیرش، مدارا و سازگاری با کسانی است که با ما متفاوت هستند. افرادی که چهره، رنگ پوست، زبان و افکار و عقاید متفاوتی دارند. کسانی که توانایی هایی هایشان با ما فرق دارد. این کتاب به کودکان کمک می کند که بفهمند انسان ها با یکدیگر فرق دارند و به آن ها مدارا کردن با دیگران را یاد می دهد.

somethingelse_0

این کتاب در سال ۱۹۹۷ جایزه ی ادبیات کودکان و نوجوانان یونسکو را برای گسترش پیام صلح دریافت کرد. این جایزه از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ هر دو سال یک بار برای شناسایی و معرفی آثار منتشر شده برای نسل جوان که مفاهیم صلح، مدارا و درک متقابل را بر پایه ی احترام به دیگر انسان ها و فرهنگ ها گسترش می دهد، برگزار شد.

شبنم عیوضی

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 5 =