برنامه غذایی پیشنهادی روزانه

در سنین بین ۲ تا ۵ سالگی، کودک شما مهارت های اولیه غذا خوردن را تکمیل می کند. مقدار ۲۰ عدد از دندان های شیری او در این سنین تکمیل می شوند، بنابراین به راحتی می تواند از غذای خانواده مصرف کند، اما بهتر است شما همچنان غذاهای مخصوصی برای او تهیه کنید تا مقوی و مغذی باشد و ادویه جات و نمک به مقدار کمتری مصرف کند. در این مقاله سعی کردیم برای هر وعده چند غذا پیشنهاد کنیم که بسته به سلیقه کودک تان و وسایل موجود در خانه از آن ها استفاده کنید.

? صبحانه

انواع کورن فلکس ها (برشتوک) با شیر و ترجیحا عسل (در صورت عدم دسترسی به عسل می توانید از شکر نیز استفاده کنید.)شیر پاستوریزه یک لیوان که بر حسب سلیقه فرزندتان می تواند به صورت شیر کاکائو، شیر عسل یا شیر موز صرف شود.نان و کره و عسل یا مربانان و پنیر و گردوی نرم شدهنان و پنیر و گوجه و خیار تازهتخم مرغ آب پز یا نیمرو به همراه گوجه فرنگی خرد شدهدو عدد تخم مرغ و یک قاشق شیر را هم بزنید، نان تست را به مواد کامل آغشته کنید، سپس سرخ کنید تا طلایی شود.

? میان وعده قبل از نهار

آبمیوه بر حسب تمایل و سلیقه فرزندتان که می تواند شامل آب سیب، آب انگور، آب هویج، آب پرتقال، آب انار و آب گریپ فروت باشد.

? نهار

برای نهار فرزندتان در این سن محدودیت خاصی وجود ندارد. شما می توانید در طول هفته انواع خوراک، برنج، خورشت ها و ماکارونی را به شکل های مختلف آماده کنید و بر حسب سلیقه او از گوشت گوسفند، گوساله، مرغ و ماهی، سبزیجات تازه، حبوبات و غلات استفاده کنید و پس از پختن به صورت شله در بشقاب کودک تان بریزد تا خودش بخورد. به غذای فرزندتان می توانید مقدار کمی ادویه جات معطر یا آب لیمو ترش اضافه کنید.

نکته:سعی کنید نهار فرزندتان را قبل از رسیدن بقیه اعضای خانواده بدهید، زیرا کودکان وقتی گرسنه هستند خیلی بدخلقی می کنند و نیاز به توجه دارند، همچنین بقیه اعضای خانواده که از محل کار یا مدرسه بر می گردند نیز هنگام نهار نیاز به توجه بیشتری دارند. این موضوع ممکن است شما را گیج کند، بنابراین بهتر است نهار خردسال تان را زودتر بدهید تا درگیر این مسائل نشوید. در ضمن بهتر است وقتی بقیه اعضای خانواده در حال نهار خوردن هستند برای خردسال تان نیز ظرف بگذارید تا اگر میل به خوردن غذا داشت مشغول شود.

? عصرانه

بر حسب تمایل کودک تان، یک لیوان شیر یا تکه ای از کیکیک عدد میوه، هر میوه ای که دوست دارد مانند سیب، موز، هندوانه، خربزه و …سالاد میوه که شامل میوه های خرد شده در ظرف کوچک می باشد.نهار اختصاصی که برای او تهیه شده بود قبل از اینکه خیلی کهنه شود.

? اوایل شب

هنگام غذا خوردن خانواده، کودک را به سر میز یا سفره دعوت کنید تا هر چه میل دارد از غذای خانواده یا غذای اختصاصی که برای او تهیه شده صرف کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هشت =