معرفی کتاب مشق شبم را ننوشتم چون …

نویسنده: دیوید کالی
ترجمه:  رضی هیرمندی
انتشارات افق

بسیاری از کودکان وقتی تکلیف های خود را انجام نمی دهند ده ها دلیل می آورند. آیا فکر کرده اید که چه دلایلی می آورند ؟ دلایلی که خودمان برای کارهای انجام نشده مان می آوردیم و یا هنوز می آوربم را به یاد دارید ؟

این کتاب که تصویرگر آن بنجامین چاد است قصه پسرکی است در پاسخ به سوال معلمش که چرا مشق شبش را ننوشته به هر وسیله متوسل می‌شود تا توجیهی برای این کار خود بتراشد. او از مسائل ماورایی تا بهانه‌های دم دستی استفاده می‌کند تا معلم خود را قانع کند ولی وقتی در پایان از معلم می‌پرسد چرا حرف‌های من را باور نمی‌کنید معلم در پاسخ به او می‌گوید من قبلا این کتاب را خوانده‌ام و کتابی که در دست معلم است همین کتابی است که پیشروی خواننده است.
در پشت جلد این کتاب آمده است: «می‌دانی چه موقع باید از این کتاب استفاده کنی؟ هر وقت که مشق شبت را تمام نکرده‌ای. توجه: از هر بهانه فقط یک بار می‌توانی استفاده کنی.

در کتاب‌های تصویری، نویسنده و تصویرگر دست به دست هم داده‌اند تا کودکان را به دنیای داستان ببرند و بزرگ‌ترها را به دنیای کودکی. اگر می‌خواهی پا به دنیایشان بگذاری کافی است کتاب را باز کنی و همرانه‌شان شوی.»

کتاب به ظاهر برای کودکان است ، اما بهتر است مربیان و معلمان و والدین ابن کتاب را بخوانند.چون لازم است خیلی از مسایل را بار دیگر از زبان کودکان شنید.

13940317000853_PhotoL
شماره تلفن انتشارات افق ۶۶۴۱۳۳۶۷

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =