چهار قدم مهم در جهت نبوغ کودک نوپا

۱- شرایط هدایت کننده ایجاد کنید. گل در خاک مناسب و شرایط زیست محیطی مناسب رشد می کند. فرزند آدمی نیز در شرایط هدایت کننده و مناسب گل می کند. گل در زمین نامرغوب رشد خوب ندارد.

۲- همواره راهنمایی کنید ، دستور ندهید. کودک نسبت به لحن صدای شما بسیار حساس است. آهنگ صدای خود را چنان تنظیم کنید که ملایم و ترغیب کننده باشد. اگر فرزندتان فشاری احساس کند، هرگز به نتایج دلخواه نخواهید رسید و او لجباری خواهد کرد.

۳- صبور باشید نه متوقع: روان شناسان کودک دریافته اند که کودک تا سن شش سال و گاه بیشتر، به هر موضوعی نمی تواند بیشتر از چند دقیقه توجه کند. یعنی کودک پس از چند دقیقه حواسش از کاری که شما می کوشید او را به آن مشغول کنید، پرت می شود و سرگرم بازی با عروسک خود می شود و مجبورش نکنید به انجام کار مورد نظر شما ادامه دهد، زیرا فقط باعث آزار او می شود.

۴- دانش را به همراه عشق هدیه کنید. والدین مانند همه انسان ها، میل به ابراز اشتیاق و تعصب بیش ا زحد دارند و لذا گاهی خود و فرزندانشان را تحت فشار بیش از حد قرار می دهند. ممکن است وقتی مشتاق و حتی نگران بیدار کردن نبوغ در فرزندتان هستید یک عامل حیاتی را فراموش کنید و آن شادی فرزندتان است.

کانال تخصصی پیش از دبستان

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + چهار =