معیارهای انتخاب مهدکودک

عده زیادی از کودکان یکساله دارای مادران شاغل در خارج از منزل هستند شاید شما هم در حال حاضر کودکتان را تحت مراقبت دیگران قرارا داده اید و یا درباره پیدا کردن مهد کودک مناسبی می اندیشید و البته مانند تمام والدین میل دارید بهترین مراقب ممکن از فرزندتان به عمل آید.
کودک یکساله برای داشتن رشدی مناسب تقریباً به همان اندازه نوزاد به مراقبت و توجه نیازمند است. اگر چه این کودک توانایی چند دقیقه صبر کردن برای تغذیه و یا تعویض پوشکش را دارد اما تقریباً در تمال طول بیداریش به واکنش شما نیاز دارد. 
اغلب اوقات توجه شما را فقط برای لحظه ای می طلبد، اما در صورتی که سعی کنید او را کاملاً نادیده بگیرید، احتمالاً توقعات بیشتری خواهد داشت و شاید بد رفتاری را شروع کند. کودک یکساله در مهدکودک نیز به همین شیوه مراقبت نیاز دارد.
البته از یک بزرگسال نمی توان انتظار داشت در آن واحد از بیش از چهار کودک زیر دو سال مراقبت کند. (در مهد کودک های کوچک و دوستانه یک مربی یا مراقب می تواند از کودکان بیشتری که بیشتر از دوسال دارند نیز مراقبت به عمل بیاورد. اما مجموع تعداد نوزادان و زیر دوساله ها نباید از سه نفر بیشتر باشد)
در صورتی که میل داشته باشید هرگاه کودکتان گریه می کند شیر می خواهد یا دوست دارد در آغوش گرفته شود به طور کلی نسبت به خواسته های او واکنش نشان داده شود این تعداد افراد حداقل استاندارد نسبت بزرگسال/کودک است و نه رقم ایده ال آن.

رقم گرفتن کودک تحت مراقبت یک یا دو نفر بزرگسال مشخص نیز به همان نسبت اهمیت دارد. در بعضی مهد کودک ها گروهی از کودکان ممکن است در طول روز تحت مراقبت چندین نفر بزرگسال، قرار گیرند. این نحوه کار ممکن است برای بزرگسالان بسیار عملی و کارآمد باشد ولی کودک یک ساله به امنیت خاطر از حضور فردی ک به او وقاعا اهمیت داد نیاز دارد.
اگر مراقبت از کودک توسط گروه متغیری از بزرگسالان انجام گیرد بدون توجه به این که این بزرگسالان تا چه ممکن است مهربان باشند او درباره مراقبتی که در غیاب والدینتش از او به عمل می آید دچار عدم اطمینان می شود.بسیاری از کودکان با وابستگی کمتر به بزرگسالانی که می آیند و می روند و با بازی کردن با خودشان در طول روز با این مسئله کنار می آیند.
اغلب آنان در مهد کودک ناراحت به نظر نمی رسند اما پدر و مادر کم کم متوجه می شوند کودک در سایر موارد از جدایی زودتر و آسان تر عصبانی و هراسناک می شود. خوشبختانه از آن جا که مهد کودک ها بیشتر توسط افراد آموزش دیده در زمینه رشد و پرورش دوران کودکی اداره می شوند اهمین تعیین یک مربی اصلی برای هر کودک بیشتر به رسمیت شناخته می شود.
محیط مهد کودکی که برای فرزند یکساله تان انتخاب می کنید باید عاری از خطر باشد شما باید گوشه و کنار ساختمان آن را از نظر ایمن بودن برای کودک بررسی کنید. 
چون کودکان یکساله بسیار پرجنب و جوش هستند آن ها برای دویدن بالا رفتن پریدن سوار شدن و هل دادن اسباب بازی های چرخ دار به فضای کافی نیاز دارند. وجود فضای آزاد در ساختمان مهدکودک بسیار مطلوب است.
ارزیابی نیازهای اساسی به مراقبت دقیق و نزدیک بزرگسالان از طفل   ایمنی و فضا تنها شروعی برای یافتن مهد مناسب است. در قدم بعدی باید مدتی در مهد حضور پیدا کنید و از نزدیک نوع فعالیت و ارتباطی را که بین مربی و کودکان وجود دارد زیر نظر بگیرید. برای مشاهدات شخصی شما هیچ جایگزینی وجود ندارد.
برنامه ای تنظیم تا بتوانید ساعتی را در مهد کودک از نزدیک به تماشای چگونگی توجه مراقبین به نیازهای کودکان محدوده برنامه ها و منظم بودن انها اهنگ صدا و لحن صحبت کردن سطح کلی مهربانی و ثبات قدم کارکنان مهد بپردازید.

کودکان خود را به مهدی که اجازه این مشاهدات را به شما نمی دهند نسپارید!
جست و جو برای یافتن مهد کار مشکلی است مخصوصا اگر دارای احساسات متضاد و در هم نسبت به ترک فرزند یکساله تان برای ساعات طولانی باشید. انتخاب اولین مکانی که هزینه ان به نظر مناسب می آید و دارای مربیانی مجرب در رفتار با کودک است شاید بد نباشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =