درخت خانواده

بچه ها امروز قراره ما یک کاردستی بسیار ساده را به شما آموزش دهیم. ساخت درخت خانواده برای آگاه کردن بچه ها از شجره نامه خانوادگی می تواند کمک خوبی باشد. پس برای ساخت آن با ما همراه باشید:

زمان مورد نیاز برای ساخت: ۲۰ دقیقه

مناسب برای سن: ۸ – ۶ سال

ابزار مورد نیاز برای ساخت کاردستی:

مقوا : یک قطعه ۳۰*۳۰ سانتی متری به رنگ دلخواه برای  زمینه کار

کاغذ رنگی: به رنگ قهوه ای، سبز و هر رنگ دیگری که در دسترسان بود

قیچی و مداد و چسب مایع: یک عدد

عکس اعضای خانواده: یک عدد

روش انجام کار:

۱- ابتدا روی کاغذ رنگی قهوه ای عکس درختی را ترسیم کنید و دور تا دور آن را بچینید و آن را روی مقوا زمینه اصلی بچسبانید. ( تعداد شاخه ها بستگی به تعداد اعضای خانواده شما دارد و به دلخواه خودتان است)

draw-family-tree

cut-family-tree

۲ – حالا از کاغذ رنگی های متفاوت  دایره هایی به تعداد اعضای خانواده تان جدا کنید و آن ها را سر شاخه های متفاوت بچسبانید.

decorate-family-tree

۳ – در این مرحله ابتدا دور تا دور عکس ها را کمی برش بزنید تا اندازه دایره هایی شوند که در مرحله قبل آماده کرده اید و سپس آن ها را روی دایره ها بچسبانید.

make-family-tree

۴ –  شما می توانید برای زیبا تر شدن درخت خانواده تان با کاغذ رنگی سبز برای درختان برگ هایی آماده کنید و به آن بچسبانید و یا پرنده هایی را هم درست کرده و به آن بچسبانید.

decorate-family-tree-for-kids

۵ – در مرحله آخر هم  با کاغذ رنگی سبز کمی چمن درست کرده و مطابق شکل در پایین درخت بچسبانید. برای این کار ابتدا یک نوار باریک از کاغذ رنگی سبز جدا کنید و یک طرف آن را کمی برش بزنید و طرف دیگر را چسب زده و روی مقوا بچسبانید.

family-tree-with-grass

حالا درخت خانواده ( یا همان شجره نامه) شما هم  آماده شده و می توانید آن را به اتاقتان بچسبانید. امیدوارم از ساخت این کاردستی هم لذت برده باشید.

family-tree

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 10 =