برج میلاد به استقبال ماه خدا رفت

مدیرعامل برج میلاد تهران از برگزاری ششمین دوره جشنواره رمضانی شهر خدا خبر داد و گفت: با توجه به استقبال شهروندان در دوره های گذشته جشنواره رمضانی، ششمین دوره این جشنواره نیز امسال همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیرماه با ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، دینی و ورزشی در برج میلاد تهران برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، علیرضا شریفی در تشریح ویژه برنامه های جشنواره رمضانی “شهر خدا” گفت: در این دوره از جشنواره رمضانی شهر خدا، سرای سلامت، سرای کودک، سرای تفریحات و سرگرمی، سرای افطاری و غذا در سایت ورزش و محوطه برج میلاد تهران برپا می شود.

برپایی ۴ سرای ویژه رمضانی در برج میلاد
وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره در مساحتی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع برگزار می شود، تصریح کرد:

سرای کودک شامل غرفه های مشاوره تربیت فرزند، قصه گوییف نجوم، شن بازی ،ماهیگیری، پخت نان، دوخت سجاده ویژه روزه اولی ها، نمایش سایه ، نقاشی روی سنگ، معرق و کاشی و …، سرای سلامت است.

سرای تفریحات و سرگرمی شامل غرفه های بازی ایرهاکی، بازی روی پل معلق، ماشین کنترلی، مسابقه سازه های ماکارونی، بازی های رایانه ای با محوریت بازی ایرانی، بازی های فکری و خانواد گی، روبیک، دومینو و … است.

مدیرعامل برج میلاد تهران با اشاره به شعار آسمان آبی، زمین پاک، گفت: در راستای این شعار همچنین در سرای تفریحات و سرگرمی پارک ترافیک در مساحتی به وسعت ۴۰۰ متر مربع و با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک، در برج میلاد تهران راه اندازی می شود تا آموزش سفید و آموزش های رانندگی به کودکان داده شود.

وی یادآور شد، همچنین سرای غذاهای سنتی و اصیل ایرانی در محوطه برج میلاد راه اندازی شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند افطار خود را همزمان با حضور در برج میلاد تهران باز کنند. همچنین غرفه های شهد برکت و شکرستان نیز نان و شیر و خرما و شیرینی های استان های مختلف را ارائه می دهند.

وی درباره ویژه برنامه های گذرگاه برج میلاد تهران نیز توضیح داد: در گذرگاه برج میلاد رادیو جشنواره مستقر خواهد بود که ضمن اعلام برنامه ها، مسابقات مختلفی را بین بازدیدکنندگان برگزار می کند. اجرای تواشیح، موسیقی سنتی و اجرای نمایش ویژه کودکان از ساعت ۲۱ تا ۲۳ از دیگر برنامه های گذرگاه در طول ایام این ماه مبارک خواهد بود.

طهران قدیم را در برج میلاد تماشا کنید
مدیرعامل برج میلاد تهران با تاکید بر همکاری میان برج میلاد و سازمان اتوبوسرانی تصریح کرد: یکی از خاطرات مردم از تهران قدیم، وسایل حمل و نقل است و به همین دلیل تعدادی از اتوبوس های قدیمی مربوط به دهه های گذشته در برج میلاد تهران به نمایش در می آید که این خود فضای نوستالوژیکی را برای بازدیدکنندگان بوجود می آورد. همچنین اتوبوسی با عنوان “اتوبوس مطالعه” در محوطه برج میلاد قرار می گیرد که فضاسازی این اتوبوس بگونه ای است که مردم می توانند اقلام ومحصولات فرهنگی ویژه ماه رمضان را از این اتوبوس خریداری کنند و یا در این اتوبوس به مطالعه کتاب بپردازند.

وی همچنین یادآور شد: با همکاری سازمان مدیریت بحران، غرفه ای برای آموزش شهروندان در شرایط بحرانی، کمک های اولیه، اطفاء حریق، برپایی مسابقات نصب چادر امداد راه اندازی خواهد شد.

راه اندازی کمپین “نه به کیسه های پلاستیکی”
شریفی در ادامه به توزیع کیسه های پارچه ای در میان توزیع کنندگان اشاره کرد و گفت: در راستای شعار آسمان آبی، زمین پاک و با همکاری سازمان مدیریت پسماند، کمپین “نه به کیسه های پلاستیکی” همزمان با جشنواره رمضانی شهر خدا راه اندازی شده است که در این میان حامیان محیط زیست در بین مردن کیسه های پارچه ای را توزیع می کنند.

به نقل از مرکز خبر برج میلاد

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =