معرفی منژیت و بیماری های روانی

مننژیت و آنسفالیت:
این بیماری ها به علت عفونت مغز و ستون فقرات که معمولاً توسط باکتری ها و ویروس ها ایجاد می شوند رخ می دهد. مننژیت، التهاب پرده های مغز و ستون فقرات است و ممکن است منجر به صدمات مغزی دائمی شود .

بیماری های روانی:
بیماری های روانی از نوع بیماری های رفتاری و روحی است و شامل محدودۀ گسترده ای از مشکلات فکری و عملکردی است. بیماری های خاص روانی، امروزه مربوط به ناهنجاری های ساختاری یا معلولیت های شیمیایی است. بعضی از بیماری های روانی ارثی هستند اما علت بروز بسیاری از آنها نا شناخته است. وارد شدن صدمه به مغز، استفادۀ مستمر از دارو های خاص و مصرف بیش از حد الکل میتواند مقدمه ای برای بسیاری از بیماری های روانی باشد. علائم بیماری های مزمن روانی مانند اختلالات دو شخصیتی یا اسکیزوفرنی ممکن است در کودکی خود را نشان دهد. بیماری های روانی که در جوانان بیشتر دیده می شود شامل افسردگی، اختلالات غذایی مانند پر اشتهایی و کم اشتهایی عصبی، اختلالات وسواسی ( OCD) و فوبیا می شود.

صدمات وارد شده به سر:
صدمات وارد شده به سر به دو گروه تقسیم می شوند: صدمات خارجی (که معمولاً به پوست وارد می شود) و صدمات داخلی سر . صدمات داخلی سر ممکن است شامل بخش های جمجمه، رگ های خونی موجود در جمجمه یا مغز می شود. خوشبختانه بیشتر زمین خوردگی های کودکان و ترک خوردگی های سر آنها مربوط به صدمات پوست سر است که معمولاً خطرناک نیستند.صدمات داخلی سر می تواند بسیار جدی باشد زیرا جمجمه نقش محافظ را برای مغز ایفا می کند.
تکان مغزی نیز همچنین یک نوع صدمۀ داخلی به سر محسوب می شود. در نتیجۀ یک تکان مغزی شخص ممکن است به طور موقت عملکرد طبیعی مغز خود را از دست بدهد. اگر تکان مغزی تکرار شود ممکن است باعث ایجاد صدمات دائمی به مغز شود. یکی از معمولی ترین علت هایی که کودکان را دچار تکان مغزی می کند ورزش است بنابراین باید مطمئن شویم که کودکان در هنگام ورزش از پوشش های محافظ مناسب استفاد کنند و اگر صدمه ای به سر آنها وارد شد، به بازی کردن ادامه ندهند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هفت =